Motorový kluzák – jeho základní charakteristika

První typ letounu, s jehož obecnými charakteristikami se seznámíme, je motorizovaný kluzák. Jedná se o větroň vybavený pomocným motorem, který mu umožňuje samostatně vzletět, popřídě pouze letět. Vybavit větroně motorem se v Česku vývojáři a konstruktéři snažili už od 20. století. V současné době wholesale jerseys naši oblohu křižuje cheap jerseys již celá Chamber řada modelů motorových kluzáků.

Motorový kluzák je vznášedlo, které se pohybuje vzduchem s motorem nebo bez. Pilot se tedy může dle momentálních podmínek rozhodnout, podobně jako kapitán motorizované plachetnice, zda využije motor nebo bude klouzat vzduchem jako větroň. Oficiálně je tento letoun vymezován jako letoun s fixními křídly, který je vybavený propulzním motorem, a zároveň schopen letět bez cheap jerseys závislosti na propulzním prostředku. Jeho posádka je maximálně dvojčlená a maximální hmotnost prázdného letounu je okolo 750 kg.

Motorový kluzák, jak bylo zmíněno již v úvodu, může tedy vzlétnout buď samostatně díky své pohonné jednotce (motor a vrtule), nebo je vlečen či vržen do vzduchu podobně jako bezmotorový větroň.

Motorový kluzák  – jeho základní charakteristika

Motorový kluzák – jeho základní charakteristika

Turistický motorový kluzák

Kluzák, schopný vzlétnout silou vlastního wholesale nfl jerseys motoru, je vybaven fixní nezatažitelnou vrtulí. Mluvíme o turistickém motorovém kluzáku. Jeho letové vlastnosti jsou poněkud horší než u běžného kluzáku. Hello Na druhou stranu je zpravidla výkonější než běžný ultra lehký letoun.
Motory těchto kluzáků mají výkonost okolo 80 až 100 hp (75kW) a rychlost, kterou jsou schopni motorem vyvinout, je přibližně 190 km/h s maximálním doletovou vzdáleností asi 800 km. Podvozek je nejčastěji konstruován jako pevný dvoukolový se zádovým kolečkem.

Kluzák se stavitelnou vrtulí

Kluzák, který je do vzduchu vynesen aerovlekem nebo Space navijákem, ale díky svému motoru může posléze nabrat výšku a hledat termiku a vznosné proudy, je vybaven tkz. stavitelnou vrtulí. Jeho výhodou jsou lepší letové vlastnosti. „Zatažením“ motoru kluzák dosahuje lepšího skluzu a motoru využívá pouze k vystoupání.

Kluzák se zážehem motoru v letu

Třetím možným typem pohonné jednotky užívané při cheap jerseys konstrukci kluzáků je dvouválcový dvoutaktní vzduchem chlazený motor, který není vybaven alternátorem či jiným zařízením k By jeho nastartování. Motor zažehne vlastním otáčením vrtule v letu. Vrtule může být buď pevná dvoulistová, nebo ji lze zatáhnout do trupu v okamžiku, kdy je je motor zasunut. Takové kluzáky jsou lehčí a snadněji ovládatelné než samovzletné větroně.

(Visited 318 times, 1 visits today)